Uruchomiony w 2006 roku angielskojęzyczny portal społeczności studenckiej Students Community (http://students.autodesk.com/), działający od końca ubiegłego roku pod nową nazwą Education Community, ma ponad milion użytkowników. Milionowym członkiem społeczności jest Allie D. Jones, z Uniwersytetu Huston w Teksasie, którego marzeniem, jak na milonera przystało, jest zostanie w przyszłości inżynierem budowlanym. Jego zdjęcie można obejrzeć na stronie społecznościWg danych Autodesk na portalu obecni są użytkownicy z 28 tysięcy instytucji o charakterze edukacyjnym ze 147 krajów. Wśród nich jest ponad 35 tysięcy polskich studentów. Jest to czwarta z kolei pod względem liczebności grupa narodowa.
Taka skala popularności portalu wśród polskich studentów nie jest dla mnie zjawiskiem zaskakującym, zważywszy na ciągle niekorzystną relację naszych pensji i cen systemów CAD. Od kilku lat obserwuję od czasu do czasu zachowania i kierunki aktywności związane z portalem i z moich doświadczeń wynika, że podstawowym powodem korzystania z niego przez studentów jest ciągle darmowe oprogramowanie.
Uważam sam portal i możliwość pobrania legalnego, najnowszego oprogramowania do celów edukacyjnych za bardzo dobre rozwiązanie. Zadawane często prowadzoącym zajęcia pytanie: „skąd wziąć program …” przestało być dla mnie kłopotliwe. Jednocześnie nie wszystkim studentom chce się pobierać oprogramowanie z portalu. Jednym z powodów jest często konieczna „rozsądna” szybkość łącza, którą w domu nie dysponują. Ostatecznie w mniejszych ośrodkach akademickich odsetek studentów korzystających z oprogramowania pochodzącego z innych źródel oprogramowania oceniam jako wysoki. Inne zalety funkcjonowania na portalu, częściej motywujące studentów z krajów bardziej rozwiniętych, występują w polskiej rzeczywistości raczej marginalnie.
Więcej informacji (w języku angielskim) można znaleźć na stronach:
Taka skala popularności portalu wśród polskich studentów nie jest dla mnie zjawiskiem zaskakującym, zważywszy na ciągle niekorzystną relację naszych pensji i cen systemów CAD. Od kilku lat obserwuję od czasu do czasu zachowania i kierunki aktywności związane z portalem i z moich doświadczeń wynika, że podstawowym powodem korzystania z niego przez studentów jest ciągle darmowe oprogramowanie.
Uważam sam portal i możliwość pobrania legalnego, najnowszego oprogramowania do celów edukacyjnych za bardzo dobre rozwiązanie. Zadawane często prowadzoącym zajęcia pytanie: „skąd wziąć program …” przestało być dla mnie kłopotliwe. Jednocześnie nie wszystkim studentom chce się pobierać oprogramowanie z portalu. Jednym z powodów jest często konieczna „rozsądna” szybkość łącza, którą w domu nie dysponują. Ostatecznie w mniejszych ośrodkach akademickich odsetek studentów korzystających z oprogramowania pochodzącego z innych źródel oprogramowania oceniam jako wysoki. Inne zalety funkcjonowania na portalu, częściej motywujące studentów z krajów bardziej rozwiniętych, występują w polskiej rzeczywistości raczej marginalnie.
Więcej informacji (w języku angielskim) można znaleźć na stronach:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz